fredag 24 december 2010

Reptilicant - 2006



Gary Daniels är en klippa. Dessutom är han bäst i The Expendables. Här däremot är han totalt bortkastad och jag kan inte förstå vad som har lockat med denna rollen. Pengar hoppas jag på för något kan det inte ha varit. Stackars Gary. Storyn är som sådan att vi följer ett rymdskepp som kraschar och innehållet därifrån tar sig till Alcatraz samtidigt som ett gäng skattjägare ska dit och leta efter försvunna diamanter. Givetvis stöter dessa på varandra och när det visar sig att våran kära utomjording kan byta skepnad till de han dräper, ja, då blir det förvirring i de egna leden. Gary undrar ni säkert, vad är hans roll i det hela? Jo, Gary´s roll är den som FBI-agent som kommer dit för att förhöra den enda överlevande för att få fram vad som egentligen skett och det är nu detta vi får se i återblickar.

Spännande? Inte det minsta eftersom den enda anledningen till jag såg filmen var för den innehöll Gary i action med ett gummimonster eller rättare sagt en stuntman i gummidräkt. Monstret är inte det minsta originellt för det känns igen från otaliga filmer och ta mig fan om det inte är mer muskulöst än Gary med! Se själva!


Agerandet är totalt under isen från de inblandade och då Gary inte är den bästa skådespelaren där är så är han utan tvekan bäst i denna rulle. Sedan kryddas det med fåniga smeknamn, löshår, ögonlappar, omöjligt ännu mer fåniga headset och plastiga vapen som inte väger ett dyft då blir det bara dumt. Såpass dumt att jag och jycken tog oss en tupplur under tiden och vaknade lägligt tills det var dags för Gary att linda sin t-shirt runt knogarna, hälla lim på dem och sedan rulla dem i diamanter för att sparka lite monsterstjärt. För att vara helt ärlig så är detta inget vidare till film och det märks att Gary håller igen i sina fightingscener vilket är synd för det är en utsökt fighter. Nej, detta är endast för de mest inbitna Gary Daniels-fansen och för oss med extrem gummimonsterfetish. Ni andra bör hålla er undan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med kommentaren "Ni andra bör hålla er undan" triggar du naturligtvis igång mej! Den här måste jag helt klart kolla in! Efter att nyss ha kollat "The 7 Adventures of Sinbad" m Patrick Muldoon så kan jag konstatera att den nog var det sämsta jag sett under 2010 och då återstår ännu en vecka av året! Kan Reptilcant vara värre? Mors fr Norwood.

Weekend Video sa...

Tack för din kommentar och välkommen hit :)

The 7 Adventures of SInbad är ju en Asylum-titel som jag lyckats missa så tack för det!) Är man inte insatt i deras påhitt så kan man bli smått berörd fast Reptilicant är snäppet värre så du får hålla hoppet uppe :)