fredag 1 maj 2009

Valerie On The Stairs - 2006



Och där kom äntligen ett bra avsnitt!
Skrivit av Clive Barker så säkert som gatan så är det sexuellt laddat som det är brutalt.

Ung författare med lite dåligt samvete flyttar in i ett härbärge för författare och får där kontakt med flickan med banantuttar och hennes demonälskare. Snart nog är han indragen i en kamp och finner sig vara väldigt utfryst plötsligt av kollegorna i huset.

Regisserat av Mick Garris som gjorde den rätt mediokra Chocolate i den första säsongen gör här ett bra avsnitt med bra story och sköna skådisar som Christopher Lloyd och Tony Todd. De andra sköter sig och hon som spelar Valeri är fin trots hon har banantuttar. Stämningen är skön och slutet är snyggt gjort även om jag inte riktigt fick grepp om det. Blodigt när det behövs och fint flyt gör detta till ett av de bästa avsnitten i denna säsongen och undrar om inte detta vinner över Pelts i längden?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Banantuttar?! Mina egna man-boobs har blivit beskrivna som "vissna strutar", men vad är banantuttar? /khenrikm

Weekend Video sa...

Att dem är svängda som bananer och pekar uppåt, precis som en banan ;D
Vissna strutar? Jag vågar inte ens fråga hahaha

Mr_v sa...

Ett helt missat avsnitt för mig, det här. Skrivet av Cliver Barker? Count me in, banantuttarna till trots!

mamoulian sa...

Dags att både kolla in filmen igen och kanske ta en titt i en av Bloodsböckerna igen... Tyckte att Valerie var en av favoriterna under säsong 2, men på forumet tror jag det var en hel del som inte gillade den. Bra att känna sig mot strömmen nån gång ;-)

Weekend Video sa...

Definitivt bland de bästa avsnitten om inte det bästa och nu är jag grymt bakis när jag skriver detta hahaha fy fan alltså....

Mr_v:
Då är detta tvunget att kolla in om du missat, skärpning! ;D

m-baby:
Bowmore sänker en totalt! tro mig! smakar som om man slickat kolluckan på en ångbåt hela natten hahaha