tisdag 19 maj 2009

The Relic - 1997



Sugen på lite underskatta monster-raffel? Leta inte längre då utan köp på er denna och njut av ett otroligt stabilt hantverk med erfaret folk både framför som bakom kameran.

Ett museum i Chicago ska strax hålla en stor utställning om vidskeplighet när de får en lika objuden som oväntad gäst på halsen. Ett stort jävla monster som har en fallenhet åt att tugga i sig vissa delar av människohjärnor och när väl museumet förlorar all ström och det inte finns några vägar ut så är det upplagt för ett riktigt monsterparty. Är ni sugna på att delta?

Penelope Ann Miller är söt, Linda Hunt är charmig som alltid och Tom Sizemore är som han alltid är. Cool, stabil, säker och jäkligt bra. Stan Winston står för effekterna så då vet man att det kommer att sparka stjärt. Men visst förekommer det vissa digitala effekter som är mindre bra men det sopar man undan mattan snabbt. Tempot är lagom men tiden rör på sig relativ fort och vi får en hel del monster i rutan och det är ju det man betalar för att få se. Jag gör i alla fall.

Ja, ni vet vad som gäller om ni tycker detta låter intressant. Det är en bra film som håller vid varje tittning och jag har sett den många gånger och fler blir det garanterat. Så nu är det upp till er vad ni gör.

7 kommentarer:

Daydreamer sa...

Detta är lite av en favorit då det gäller monster-raffel. Rekommenderas!

Fred Anderson sa...

Så sant, en mycket trevlig monster-rulle. Boken är dock bättre, men jag försöker att inte göra jämförelser allt för ofta - så se filmen ni som inte gjort det :)

Linda Hunt är dessutom alltid hård!

Weekend Video sa...

Kommer ihåg jag kom över boken och började läsa den precis när filmen kom men struntade i det för jag trodde det var ytterligare en sådan film-bok där de bara kört över manuset till bokform som var så populärt ett tag. Men får nog ta och kolla upp den ser det ut som då.

Jocke Andersson sa...

Heter huvudrollen i filmen/boken Pendergast? Hittade precis en bok av samma författare som jag köpte i Usa för ett par år sedan men inte rört... började precis läsa

Weekend Video sa...

Inte i filmen och boken har jag ingen aning om faktiskt. Den har väl en titel annars ;D
Men det kan nog stämma för det står något på IMDB om just Pendergast så du kan vara något på spåren där!

Mr_v sa...

Inte sett denna sen den gick på bio, men vill minnas att det var finfin underhållning, men att jag störde mig på effekterna då monstret brann i slutet. Nu blev jag förstås sugen på en omtitt. Kanske skulle man jaga rätt på boken också, om den ska vara bra...

Weekend Video sa...

Vissa effekter var lite dåliga i slutet och det var ju cgi´n då men det är inte värre än man överlever ;D