fredag 1 maj 2009

The Black Cat - 2006



Stuart Gordon har lämnat sina domäner i Lovecraft-land och gett sig på en skildring av Edgar Allan Poe och hans liv och leverne. Med sig har han givetvis Jeffrey Combs och historien är den om den svarta katten vi sett så många gånger förr. Så den storyn går vi inte in på.

Jag trodde detta skulle bli ett kul avsnitt men det blev det icke. Det var segare än se sirap rinna ner för rövspringan på en svettig betongarbetare i julivärme. Med andra ord, ingen höjdare. Combs sköter sig fint men det blir bara upprepningar på upprepningar och till sist så skiter man i hur det går för de inblandade. Jag är på väg att ge upp den här säsongen om det inte tar och blir bättre snart. Jag har fått uppfattningen att säsong två skulle vara lite svagare men detta är löjligt!

Nu kräver jag ett bra avsnitt!

2 kommentarer:

mamoulian sa...

Okej, ändå avsnitt... Men inte alls i närheten av vad Gordon kan - jag snackar: "Dreams in the Witch House"! :-D

Weekend Video sa...

Dreams.. var mycket bättre och framför allt roligare med :D